Saturday 31 December 2011

Selamat Datang 2012... New Life Begin...

Assalamualaiku, salam positif thinking..
Semoga pembaca sekalian berada di dalam keadaan yang penuh dengan semangat baru untuk tahun ini..

Bagaimana azam anda tahun lepas? Adakah sudah terlaksana? Diharap telah terlaksana sekurang2nya 50% dari azam anda.. Mulakan azam anda dengan langkah pertama.. Insyaallah, langkah pertama adalah separuh dari kejayaan anda.. Langkah yang berterusan akan menentukan azam anda berjaya terlaksana.. "If you fail to plan, you plan to fail'.. If u success in your plah, its you plan to success" (pinjam kata2 orang yang telah berjaya)..

1 January 2012 telah muncul ketika jam 00.01.. Ketika ini, ramai yang keluar untuk countdown 2012.. berapa ribu orang yg berhimpun di setiap negeri.. Namun!!!! Adakah dikalangan orang2 ini berfikir yg masa depan adalah bergantung kepada apa yang kita lakukan hari ini?? Adakah proses hidup anda utk keseronokan yg sementara? Apakah plan anda utk tahun 2012 ini?

Antara golongan yg berhimpun semalam adalah, kanak2 yg hanya tahu keseronokan, remaja yg belum mempunyai fikiran yg matang tentang kehidupan, dewasa yg telah bekerjaya dan ingin menikmati keindahan malam tahun baru, jutawan2 yg meraikan kejayaan tahun lalu.. jadi, ketika ini, adakan anda ingin menjadi golongan yg terakhir tersebut?? Fikir2kan tujuan anda semalam..

Sudahkan anda membuat simpanan utk masa depan anda? Apakah pencapaian pelaburan anda pada tahun lalu? ASB? Tabung Haji? Unit Trust? Bank Rakyat? Simpanan FD? Saham? EMAS? Alhamdulillah bagi saya tahun 2011 adalah tahun prmulaan saya dalam bisnes.. Permulaan yang saya sendiri tidak menyangka kelebihan saya dalam bisnes.. Terutama usaha yang saya lakukan dan saya akan teruskan usaha ini sampai bila2 demi utk keluarga dan masyarakat..

Alhamdulillah permulaan tahun bermula dgn menceburi bidang perniagaan kecil-kecilan.. Berniaga kerepek dan kacang di Stadium Darul Aman.. Namun memang perit berniaga.. Jualan pertama setelah menunggu hampir tiga jam, hanya dapat menjual sekotak air.. Tp, saya bersyukur dengan rezeki tersebut, saya telah berjaya membuktikan bahawa saya juga boleh berniaga..
Setelah dua minggu berniaga, saya mendapat peluang utk berniaga secara online.. Saya tinggalkan kerjaya peniaga pasar tani.. sekarang berniaga EMAS..

EMAS adalah antara product yg tak perlu diterangkan kelebihannya kerana sudah ramai yang tahu tentang kelebihannya.. Alhamdulillah, sekarang saya mampu tersenyum dengan simpanan EMAS saya.. Simpan untung, berniaga untung, melabur pn untung..

Semoga tahun 2012 memberikan lebih makna dalam kehidupan dan menambah simpanan emas saya dan menambah ilmu saya dalam bidang perniagaan emas..

Putera@Sobri
012-5509330
EMAS PG & GCP

No comments:

Post a Comment